Bloggintresserade

30 sep. 2019

Rör på dig ta kameran med! 🍁🍂🍁🍂

Rör på dig ta kameran med! 

Glädje och förnöjsamhet, av naturen runtomkring.

Man kan känna glädje av planterade växter och följa upp fåglarna i naturen, från tidig vår till sena hösten och vintern. Tacksam för naturen!

Många gånger ser man inte allt i naturen. Men när man börjar tänka på och tar bilder så märker man hur årstiderna förändras och alla årstider har sin tjusning. 

Grått och disigt, kan också vara vackert en sen höstdag. Det som man bör minnas när man rörs i naturen, att sätter kläder på som är bra i olika väderlek. 

Det är ganska bra att tänka, som min äldsta son säger, det är inget fel på väderleken, det är fel på kläderna som man sätter på sig, om man fryser eller blir våt. 

Det har jag faktiskt konstaterat. Kläderna enligt väderleken är nog A och O. Då trivs man, varken för varma eller för svala, lagom är bäst.

Ut i naturen eller på länk, är uppiggande fysiskt och psykiskt. Jag har bara en plan, 30 min varje dag. Blir det mera så är allt på plus sidan! Och för det mesta blir det alltid mera. Jag njuter av frisk luft och att röra på mig. Tänk vad skön känsla, när man sen har rört på sig. 

Det som jag ofta har sagt  när någon har  konstaterat, hur orkar du varje dag? Svaret är, målsättningen skall inte vara 2 timmar per dag utan 30 min varje dag. 

För det vet jag att när man är ute så är det så skönt att man ökar utevistelsen automatiskt och tänker inte på om det gått 30 min eller hur mycket? Det känns bara skönt att röra på sig. Lite i gången så blir det bra.

Ut och gå, ta kameran med, är mitt råd till alla som gillar naturen och att röra på sig!

Allt gott denna måndag!

Tita!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar