Bloggintresserade

5 okt. 2019

Le åt dem du möter på livets stig!


Dagens tanke i min almanacka ..
”Om du möter en människa utan leende, så le åt henne!”

Kom att tänka på mötande människor än en gång.  När jag är ut och går, så möter man olika människor som är på länk eller på väg nånstans. 

Det som är intressant med möten ute, är  att man kan möta människor som ser sura ut och  som just och just vågar se den som kommer emot.

Jag hälsar ofta på människor som jag möter, nickar eller säger hej. Ibland får jag svar och ibland får jag inget svar.  Kanske de funderar att hon tog miste och trodde det var någon annan.  Jag har tyckt att det känns så trevligt att hälsa och kanske ger en bra dag åt personen, man vet ju aldrig hur ensam personen är och det är ju också att ge chansen att kunna prata om någon har behov av  en medmänniska.

Ett leende kan ju också vara bra för de som känner sig trötta, sura eller ledsna.
Så le och hälsa, så får du se en piggare gladare mötande människa.

Med ditt leende gör du livet vackrare, eller hur?

” Ett leende tar bara ett ögonblick, men minnet kan vara för evigt”



(Hittade en bra bild på nätet om leende, så delar den, källan finns på bilden)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar