Bloggintresserade

8 sep. 2019

💚. ”Vilken mardröm” som ledde mig till denna skriveri! 💚


Vaknade i en mardröm!

Känner ännu hur det kändes! 
Kan inte tolka drömmen, men ändå känner jag en tacksamhet att det inte var en sann dröm utan en dröm under sömnen. Kanske det varit en undermedveten rädsla som blommade upp i en mardröm? Det får man ju aldrig veta? 
Lät tankarna vila i tacksamhet och glädje över en ny dag som har börjat! Ta vara på alla glädje stunder! Och jag lät Gud leda mig till följande:

Slog upp dagens Bibelord och fick följande text:
Ur FolkBibeln på nätet!

Jesu första lärjungar Matt 4:18-22
18 När Jesus vandrade längs Galileiska sjön såg han två bröder, Simon som kallas Petrus och hans bror Andreas. De stod och kastade ut nät i sjön, för de var fiskare. 
19 Han sade till dem: "Kom och följ mig, så ska jag göra er till människofiskare." 
20 Genast lämnade de näten och följde honom.
21 Han gick vidare och såg två andra bröder, Jakob, Sebedeus son, och hans bror Johannes. De satt i båten med sin far Sebedeus och gjorde i ordning sina nät. Han kallade på dem, 
22 och genast lämnade de båten och sin far och följde honom..

Lärjungaskap är att följa Jesu uppmaningar, så därför får jag säga följande ord som visar min uppgift i tillvaron.

 ”Låt Gud leda dig”

Kanske mardrömmens budskap också var att fortsätta och be för de människor som har det svårt och kämpar med sin tillvaro med alla svåra frestelser. 

Ber för dem alla, som jag lovat be för, att de också skall låta Gud leda dem till lärjungaskap och låta Herren omsluta dem i trygghet och nådens kraft! 

Uppmanar alla att låta Gud leda och att man tar med honom i det man planerar göra i ditt liv!

Led mig och dig att följa dig Herre, överlåt alla bekymmer åt honom som lovat bära dig när det känns hopplöst. 
I Herres händer och omsorg börjar vi en ny dag!

Kram till er alla!

Tita!

(Bilden: av min egen Nya testamente som  jag fått år 1986 då jag tog min andra examen sGideoniterna delade ut åt alla examinander)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar