Bloggintresserade

15 sep. 2019

Jag bryr mig inte.........


Nää jag bryr mig inte, folk får säga vad de vill!
Låter det bekant?

Så tänker man ibland och blir jätte arg ändå efteråt, när man fått höra hur folk vrider och svänger ens privata saker.

Man kan var nonchalant och man bryr sig inte  i första taget. Sen funderar man på saken och så bryr man sig, i alla fall.

Omtänksamhet är att bry sig. Att svara på en fråga som man ställer och inte låta bli att svara. Elakheter och spydigheter hör inte till ett vuxet beteende. Det som jag också har tänkt på är att till en spydig kommentar kan man inte ge ett svar på. De gånger har jag låtit bli att svara. Men är en fråga med omsorg om personens väl och mående då svarar jag alltid, då låter jag inte bli att svara. 

Funderar: Vad gör att människorna blir elaka och spydiga åt varandra? Är det avundsjukan som regerar?
Vill man ha bättre än den andra, vill man visa sig bra utåt, ge en bild som inte är verklig? Visa sin tillvaro som en glansbild? 

Detta är mina tankar nu just i skrivandets stund!

Lämna bort avundsjukan och var tacksam för det vi har nu just.

Allt gott till er alla! 

Tita




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar