Bloggintresserade

14 aug. 2019

Allt förmår jag ..........❤️🙏🏼


God morgon en solig  halv regnig morgon! 
När jag steg upp hade jag jätte inspiration att skriva något. Tog fram google för att söka något tänkvärt. Hittade inget ämne just då. Kom på mitt i allt, att jag har ju en almanacka  med Bibelord och tänkvärt, jag kan ju kolla vad som står där?
Knäppte en bild av det och orden ser ni på bilden!

Det som är ganska märkligt med denna vers och bibelord. Jag har alltid vid svåra stunder och stress situationer bett denna  bön. Sagt för mig själv, med min egen version, såhär:
” Allt förmår jag i Herren som ger mig kraft” 
Denna vers har jag också ofta gett åt mina barn och vänner, som behöver tröst. 

Hittade efter det, direkt Bibelstället var dessa ord är skrivet, citerar härmed bibeln också och ett annat bibelställe som jag fick inspiration över.

Filipperbrevet 4
…13 Allt förmår jag i honom som giver mig kraft. 
(Läs gärna hela 4 kapitel)

Och följande hänvisar till ungefär samma budskap! 

1 Timotheosbrevet 1:12
Vår Herre Kristus Jesus, som har givit mig kraft, tackar jag för att han har tagit mig i sin tjänst och funnit mig vara förtroende värd.

När man fokuserar sig på olika bibelord ur bibeln, finner man mycket budskap som både kan ge tröst och krafter i livets olika skeden. 

Jag har fått skrivandets gåva. Varför skulle jag inte använda den gåvan? Denna gåva har lett mig att skriva mina djupa tankar ur hjärtat.
Ibland har jag fått kritik över ämnet. På ett sätt är det befogad, eftersom ämnet då just har varit aktuell.  Aktuell ur samhällets syn och aktuell ur mina känslor.
Jag har ofta sagt åt nån människa som rådfrågat mig om tex. Hur bearbeta negativa känslor och upplevelser. Mitt råd har ofta varit, och är fortfarande, skriv ner dessa händelser och reaktioner. Ha en dagbok där du skriver upp allt som känns besvärligt. Och det har jag också själv gjort när jag reagerat över någonting negativt i min omgivning. Brukar kalla det för skrivterapi. Det underlättar egna tankar och man ser klart på situationen. 
Eftersom jag också läst mycket om positiv tänkande  och försökt tänka och svänga tankarna till positivt, så har jag använt boken ”Lev lyckligt, lev positivt” med många råd därifrån. (Norman Pearl Wincent) 
Han säger i sin bok att det lönar sig att upprepa till exempel de ord som man vill markera för stunden som är viktigt. Tex. När jag känner stress så bad jag och ber jag, ofta med dessa ord: ” Allt förmår jag i Herren som ger mig kraft”
I boken säger författaren att upprepa dessa ord inte bara en gång utan många gånger, fast tjugo gånger, eller mera. Ditt undermedvetna skall också förstå vad du för stunden önskar och ber! 

I skrivandets stund känner jag tacksamhet och glädje över en ny dag och nya möjligheter, att skriva ner mina tankar, för stunden och föra vidare någon budskap till någon som behöver tröst och en aha upplevelse! 
Och när jag skriver  är det ingen skild person jag skriver om, det är allmänt, om det som händer och sker i omgivningen, eller som nån har sagt och  jag har blivit inspirerad av och vill föra vidare. 

Så gott folk ta inte illa vid, när jag skriver. Eller det kan ju vara så också att texten fått tala! 

Kram till er alla!

Tita



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar