Bloggintresserade

22 aug. 2019

Barndoms minnen och minnen från jobbet!

Barndoms minnen och minnen från jobbet!

När man ofta sitter i sina tankar, så kanske man ibland börjar tänka på sin barndom och vad som var värdefullt.
Det som jag nu just minns speciellt är bordsbönen. 
Gode Gud välsigna maten, Amen!
Och också det att man tackade för maten.
Tack Gode Gud för maten Amen.

När jag nu idag tänkte på bordsbönen, så kommer jag ihåg 2   av mina arbetskamrater, på sjukhuset, som alltid då de satte sig ner för att äta, knäppte, sina händer och bad en bordsbön sakta för sig själv. Ännu idag minns jag dessa 2 personer med vördnad och högaktar deras sätt att visa att de är Kristna och välsignar maten.

Tänk hur lite det behövs att visa för övriga, vad man står för, en liten böjd huvud och knäppta händer. 

Ett bra exempel för mig och säkert också för andra som tycker att detta är viktigt. 
Inte alls självklart för alla i världens alla hörn, att man har mat på bordet, varje dag! 

Bra med att välsigna maten och tacka för maten!

Tita

( båda bilderna är lånade från nätet, vet inte vem som satt ut dem, lånat ur bildbanken utan förbud)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar