Bloggintresserade

24 aug. 2019

Minns också att tacka! 🙏🏼🙏🏼❤️❤️


”Lovad vare Herren, ty han har hört min bön.”
 Psaltaren 28:6 

Är vi bra på att be när vi är i nöd, av naturliga skäl. 
Hur är det med tacksamheten när bönen har blivit hörd. 

Krånglar vi till det för mycket, och funderar hur skall vi tacka?  Egentligen behöver en tackbön  inte vara mer välformulerad än så här som det står i Psaltaren ovan!

Några korta tacksamhets meningar som jag själv har bett den senaste tiden, eftersom mina böner verkligen har blivit bönhörda. Men man känner stor ödmjukhet inför sin tacksamhet, så man inte ens vet ord hur man skall tacka!

Tacksam för att min bön är hörd. 
Tacksam för att du Herre hör böner.  
Tacksam och glad att min dag blev bra!  
Tacksam att du Gud är min Far!

Allt gott till er alla!

Tita


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar