Bloggintresserade

29 aug. 2017

Sociala medier

Tankar kring sociala medier.

Jag har märkt i flera repriser att när man skriver något på FB eller kanske åt nån vän, på internet, så kan man bli missförstådd och bli tolkad fel.
Det som lämnar bort när man skriver, är ju mimiken, och tonfallet och kroppsspråket. Man ser ju bara texten. Och texten säger ju inte allt. Jag har kanske för min egen del oftast varit positiv, men nu i förra veckan skrev jag negativt.

Kanske man inte fått göra det?

Tänk att människorna får inte reagera normalt utan att det blir onormalt! Man skulle måsta visa en positiv attityd oberoende hur läget är och hur man själv mår!

Fick en känsla av att man alltid skall,
visa en fasad som inte är rätt och äkta.

Så egentligen så beslöt jag säga stopp för FB skriverier och ägnar mig mer åt bloggen och annat intressant i livet.

Vad tycker du själv som läser?

Ha en fin dag i höstregnet!



3 kommentarer:

  1. Jo, sant det!! Jag tycker inte man är negativ om man skriver det man känner, för ibland blir man helt paff då man läser kommentarerna på nåt inlägg. Vi människor förstår och tar till oss olika på budskap vi läser, ett ord en mening kan förstöra hela innehållet. Sociala medier är till för att få uttrycka sin åsikt i vänlig anda, eller hur? Jag har också blivit irriterad på FB så det blir mindre av mina tankar och bilder på mina offentliga sidor, det beror inte på personer jag har som vänner, utan på mina egna funderingar krin vad som är socialt eller inte socialt, sen om man hela tiden bara ger och ger och inte får respons så är det lika bra att sätta paus en tid och göra annat som intresserar. God fortsättning på dagen!

    SvaraRadera
  2. Tack, detsamma ha en fin ny dag! Det finns så mycket mer i tillvaron än att vara uppdaterad hela tiden, man kan faktiskt göra något annat trevligt!

    SvaraRadera
  3. Jo precis :) Ha en bra dag du också!

    SvaraRadera