Bloggintresserade

2 apr. 2018

Tröst i nödens stund!

Tröst i påsk andra dagens budskap!

Jesus lever!

Gud har lovat att trösta oss. Bibeln säger i Jesaja 66:13   Som en mor tröstar sitt barn, så skall jag trösta er. ...
Den allsmäktige, allvetande, kärleksfulla Guden är den som tröstar oss. Bibeln säger i Jesaja 51:12   Jag, jag är den som tröstar er. Varför fruktar du människor, de dödliga, som är som gräset?
Vi kan lita på Guds ledning och beskydd även i livets mörkaste stunder. Bibeln säger i Psalm 23:4   Inte ens i den mörkaste dal fruktar jag något ont, ty du är med mig, din käpp och din stav gör mig trygg.

Vi får lita på det!
Fast mörka stunder kommer ibland när prövningar och problem finns i familjerna och i ens omgivning!


Gud är kärleksfull och vill hjälpa och trösta oss även när vi gör misstag. Bibeln säger i Psalm 94:18-19   När jag är rädd att tappa fotfästet håller din godhet mig uppe, Herre. När mitt hjärta är fullt av bekymmer gör din tröst mig glad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar