Bloggintresserade

22 okt. 2016

Bortglömd

Bortglömd!
Vad eller vem är bortglömd? Läs så ser ni vad det innehåller!

Var på en motionsrond till postlådan, 5 km och postade ett brev, som jag hade skrivit åt min kusin i Sverige.
Då jag satt och skrev brevet så kom jag ihåg brevvänner på olika ställen som man skrev med. Konstigt nog så tasmas brevskrivandet bort och e-mejlen har kommit till, eller bara rent av chatten. Tiderna förändras och vi med den.
Roligt var det förr när ett brev föll ner på golvet när posten kom, ifall man bodde i höghus. Ifall man hämtade från postlådan, var det en glädje att se att man hade fått ett brev eller ett kort.
Ofta var det trevliga brev man fick, men en gång fick jag ett otrevligt brev, som beskrev mig som förändrad och inte lika passlig som förr. Jag hade förbi sett personen i någon  viktig uppgift. Och saken är den, att jag hade ingenting med saken att göra, men personens uppfattning var att det var jag, som var orsaken till att hon blivit förbi sedd. Ibland, har olika männiksor egna förutfattade meningar som de sen tolkar utgående från sina egna funderingar. Man bör komma ihåg alltid att förrän man anklagar någon så bör man nog ta reda på vad saken gäller? För kanske i sitt eget illamående tolkar man fel och en missuppfattning uppstår.
Än idag känner jag av brevets negativa budskap, och jag har funderat, vad borde jag ha gjort? Gjorde ingenting åt saken, lät det bero, eftersom jag i min tur tolkade brevet som hennes eget illamående.
Men vad det i verkligheten var, vet jag inte och kanske får jag aldrig veta.
Det jag vill ha sagt med detta ovanstående skriveri: Tänk efter före, när ni skriver att det inte blir ett livslång funderingar på anklagelsen, som man inte kanske vet om att man gjort och sen lämnar man och fundera på orsaken till skriveriet?
Sakliga brev, sakliga e-Post, sakliga postkort bör man skriva, och inte dolda budskap!
Ha en fin helg!

Tita


2 kommentarer:

  1. Jag tycker också om att få vanliga skrivna brev och igår svarade jag på ett brev till en vän som jag fick förra veckan. Mail, fb och andra sidor där man kan kommunicera privat skriver man inte gärna om sina privata saker, då är det bättre med ett vanligt brev. Kom att tänka på en sak om skrivna brev till vänner, hur går det sen då vi inte finns mera, hamnar breven kanske i orätta händer? Det har hänt och händer säkert framöver också, men jag och en av mina vänner har kommit överens, att riva breven sen vi svarat på dem, ingen skall behöva efter oss, fundera och spekulera. Det går inte att göra på datorn, allt du skriver, alla bilder går till en server och där kommer de att finnas, oavsett om du raderar det från din sida. Vi människor är sårbara idag genom tekniken, vårt varande och görande uppdateras via smarttelefoner och dator, ibland funderar jag hur dum vi egentligen är, som utsätter oss själva för allt. Vi väljer själv i slutändan.
    Trevlig helg till dig även!

    SvaraRadera
  2. Som du skriver, så i all kommunikation, skall man betee sig som man själv vill bli mött! . 👍🏽

    SvaraRadera