Bloggintresserade

21 okt. 2013

Resfeber 21.10.2013

Resfeber. 21.10.2o13
Nå vad nu då, resfeber. Joo när vi,  jag och min gubbe skall fara på resa, då får jag mitt i allt resfeber. Jag börjar plocka fram alla mina saker, som skall med. Ibland blir det hälften för mycket, som ändå skall tvättas när jag kommer hem. Och vädras på terrassen, ifall man skulle få ohyra dit man reser. I kölden är det bra att vädra och torka kläderna och i torktumlaren så är det så hett att ohyran dör. Men aldrig har vi fått ohyra, men det är ju bra att förebygga.

Tur att jag fick resfeber just i dag, för nu hinner jag köpa till lite småkalsonger åt gubben, han hade Oo så nötta kaliser.  Men när jag sa det åt honom så sa han nej jag har nog tillräckligt. Men ser ni det hade han inte. 2 par! Det räcker inte ifall man menar att man inte börjar stor tvätta på resan. Och det gör jag verkligen inte. Man måste ha tillräckligt med t-skjoror och småbyxor-kaliser med sig, så man endera får kasta dem eller ta hem och tvätta dem. Nåjaa, allt annat hade vi nog så det blir att packa i kappsäcken, i kväll.  Måste till jobbet här emellan.
Bra så, och på fredagen bär det iväg. Jaa ni undrar, nå vart i vida världen åker de nu igen?
Det säger jag inte, för man måste ju få en reseskildring, sen när man har landat i hemlandet igen.
Nå nu har jag väl resfeber då i flera dagar, och det bara pirrar i magen och det känns spännande. Det är nog bara att göra de vanliga vardagssysslorna här fram till resedagen. Så goda vänner, brukar ni ha resfeber förrän ni far på resa?

Ha det gott tills jag åter landar!  
TITA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar