Bloggintresserade

19 okt. 2013

Mina sista tomater och första snön för denna vinter 2013

Smaskens
Mina sista tomater tog jag in 18.10.2013.
Jag har haft tomatplantor på terrassen och nog har
vi fått goda smakliga tomater.
Dessa gröna är de sista och nu får de mogna innomhus.
Annars kokar jag dem till gröntomater och sätter dem i burk.



 Den röda är sista tomaten som hann mogna där på terrassen.
Nog kan det vara stor skillnad på egna och köpta tomater.

Egna tomater är inte besprutade
Utan gift! 
Och bästa muld som man kan plantera i.
Inga växtsjukdomar kommer när man har bara några plantor.

I år sade jag att det blir absolut inga nya plantor till nästa är, nu får vi se sen på våren hur det går?
Mycket arbete med att plantera dem och sen flytta i större krukor och att alltid komma ihåg att
vattna så att tomaterna växer, gödning är ju också viktigt.
Det är inte sådärbara att ha växter, man måste minnas 
att sköta dem också. 

Nu går alla växterna i vila och nu får vi se sen när våren kommer vill jag ha plantor eller vill jag inta ha några gröna växter.

Det är 3:dje dagen i rad vi har snö. så få se om vi får behålla första snön.


Sällan brukar första snön vara kvar. Såhär ser det ut hos oss nu just.
Önskar en fin helg! 
TITA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar