Bloggintresserade

3 jan. 2017

Stanna upp en liten stund 2017


Stanna upp en liten stund!
Stanna upp och tänk på livets gång!
Stanna upp och tänk, vart är vi på väg?

Solen går ner och solen går upp,
fast det är vår, sommar, höst eller vinter.

Likaså är det med livet! 
Vi föds och vi dör!

Det som finns mellan födseln och döden,
det är upp till dig hur du vill ha det?
Eller är det det? 

Frågar mig och frågar dig? 
Gör vi det bästa av vår tillvaro?
Låter vi det goda i livet styra oss?
Eller låter vi det onda livet ta över?

Du frågar: vad är det onda?
Du undrar vad är det goda?

Detta är olika hos olika människor.
Svara själv, vad du anser är gott och ont!

Det onda är för mig, att ledas av tillfälliga njutningar, som inte hör Herren till.
Det goda är för mig att låta Herren leda mig, han ger krafter 
och styrka, när egna  krafter tryter.

Det goda är empati och medkänsla till min nästa, det onda är att jag inte bryr mig om min nästa. 

Att inte se sina vänner, att inte lyssna på dem, är själviskhet och otänksamhet.
Det goda är att se och lyssnar på vänner, och hjälper dem om det behövs.

Det onda är att prata bakom ryggen och föra rykten.
Det goda är att tyda allt till det bästa!

Jag väljer idag och har alltid försökt välja det goda! 

Livet går inte i repris. 

DU, välj också DU, det GODA idag!

Ha en fin början på det nya året! 
Vi har 362 dagar att leva det goda livet!

Kram till er!








3 kommentarer:

  1. Jag väljer nog det goda och försöker göra det som är rätt i mitt tycke, som du säger tänker vi och agerar olika, men så länge vi inte gör nån annan illa utan i stället bryr oss om och försöker tyda allt till det bästa, då är vi en bra bit på väg i ett medmänskligt tänkande. God fotsättning på året och måtte alla dagar vara på bästa sätt. Kram

    SvaraRadera
  2. Livet går ju i kors och tvärs, lika går dessa mina tankar. Ena dagen filosoferar jag och den andra dagen, lets go!
    Ändå alltid med tankarna runt det goda tingen! Ha en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  3. Så är det ju med skrivande, ena dagen funkar det andra dagen är det tomt i huvudet :) viktigaste är ett positivt tänk, då ser sakerna bättre ut .... god fortsättning på veckan även till dig!

    SvaraRadera