Bloggintresserade

14 jan. 2017

Att stilla sig i bön var man än befinner sig!

I stillhet i länkspåret kommer tankar.
Man kan be för alla sina närmaste under en motionsrunda.
Jag har märkt att tankarna är koncentrerade 
och klara när man vandrar i naturen.
När alla sinnen vilar,
då kan man tänka klart 
En suck en tacksamhets 
kan vara på sin plats.
Ljusglimtar i tillvaron gör att man orkar vidare
när allt ser mörkt ut.
Härligt att solen kan lysa mellan träden 
Det blir vår och sommar
också i år 2017


Jag brukar säga att en motionsrond ger energi åt kroppen och åt 
alla sinnen.
Man orkar vidare i det svåra som varit.
I princip har det svåra, blivit en ny start 
i tillvaron.

När man motionerar så nollställer man sina tankar och kan tänka klart.

Många gånger har jag funderat på om man skulle ha lämnat på soffan och sitta
kunde livskrisen inte ha gått vidare och man skulle ha grävt ner sig i negativa tankar.

Alla människor har olika sätt att bearbeta ledsamheter och kriser.
I mitt fall är motionen en räddning.
Och gubben bygger för brinn kära livet.
Min motionsrond har blivit en bönerond.
Skönt att tala i bön om sina upplevelser.
och tacka 
för allt som gått framåt.

Livet är inte självklart.!

Ha en fin dag i motionsspåret eller i byggandet.
Ha en fin dag med filosoferandet.
Tack för dagen som igen kom och tack att jag får ha klara 
tankar!
Tack för fina vänner som man kan besöka, bjuda, tala med.
Tack!


Tita i tankens värld!
 



2 kommentarer:

  1. Bönen är ett hjärtats samtal med Gud och bönen har ingen tid eller rum, den kan vi utöva var och när som helst. Ute i naturen så talar Gud på ett förunderligt sätt, man blir liten i det stora som skapats, man ser sin egen litenhet och tacksamhet fyller hjärtat, Guds storhet anas i allt levande och vi får vara en del av det.

    SvaraRadera
  2. 🙏🏼☀️❄️💞. Så är det! Vi får ta vara på det!

    SvaraRadera