Bloggintresserade

10 okt. 2013

Be, planera, handla och verkställ

10.10.2013

Be, Planera, Handla och Verkställ!


Skrev 4 ord här ovan. Skriver om ordet som mest tilltalar mig just nu till först. Egentligen talar jag om mig själv.

Handla: en handlingens människa!

Handlar snabbt!

Det skall ske snabbt!

När man skall göra något skall det ske med detsamma man skall inte vänta till morgondagen.

Det som är gjort är gjort.

Tålamod, att vänta ut, om man arbetar med en som ”sölar”, det går inte. Man måste göra det med detsamma.


Planera: planera i tanken , men inte på papper.

Planerar  något nytt, nästan omedelbart efter att man fått ett projekt färdig.  Nya tag och nya göromål är viktigt att få igång.

Planer och processen är satt i gång, redan när ett är på slutrakan.


Verkställ: När man beslutat för något, så verkställer man det man planerat. 

Det lättar betydligt när man beslutit sig för något. Då är saken klar!

Visst har man handlat under tiden och planerat, det är det sista som man gör när man verkställer sina planer.


Det viktigast i hela ordlistan är

BE: Be om skydd från ovan och välsignelse för det du har planerat, handlat och verkställt.

Be att Herren är med!  Be före under tiden och efter. Bönen är en gåva av Herren som ger oss kraft och styrka i det vi sysslar med. Tänk alltid, att vi tar Herren med så är vi i trygga händer.



Önskar en fin handlingsdag!

   TITA


 

1 kommentar:

  1. Önskar detsamma till dig :) Då när jag ännu jobbade aktivt, bruka jag be förren jag börja dagens uppgifter, det gör jag nog ännu men på ett annat sätt. Sen är det så viktigt vid dagens slut att även komma ihåg att tacka, oavsett om dagen blivit bra eller mindre bra. Har märkt att den man planerat, kanske inte alltid blir just som man tänkt :) att handla, eller göra det man planerat, kan också ändras under tiden man håller på med det. Tanken bakom planer, handling och verkställande är ändå ett sätt att få något gjort och att man har ett syfte med det man gör. Visst vill man nå sina mål som man lagt upp, det ger ju en själv tillfredställelse att verkställa (slutföra) det man börjat.

    SvaraRadera