Bloggintresserade

8 okt. 2012

TACK´BÖN %

Morning och ha en fin måndag!

Tack min Skapare,
För att du har låtit mig födas som människa i denna värld, så full av under.
Tack för varje dag med nya möjligheter,
för arbetsglädje och rörlighet,
för möten med andra människor,
för ensamhet och vila,
för gryning och skymning,
för öppna horisonter.
Här står jag med händerna fulla av dina gåvor.
Hjälp mig att dela med mig åt andra

Tack, Gud, för att du hjälpt mig igenom
alla år av skola och studier.
Hjälp mig nu att välja rätt riktning
vid detta vägskäl.
Ge mig mod och kraft att ta nästa steg
och hjälp mig att finna min plats
i samhället och livet.

Ibland kommer man till en vägskäl, där man måste välja sitt göromål och finna mening med det man sysslar med.
Ibland är det inte sådär bara klart och tydligt, man måste få hjälp och ledning från ovan. 
Jag tror att vi alla ibland behöver ledning från ovan, hoppas bara att man faktiskt lyssnar på 
den inre utmaningen och vägledningen. 
Det är inte alltid lätt att veta vad som är rätt och vad som är meningen. 
Lyssna så ditt inre!
Ge mig mod och kraft till nästa steg i livet!

TITA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar