Bloggintresserade

21 okt. 2012

När har du senast sänt postkort?

Idag fick jag inspiration att sända postkort.
Ibland får man inspiration av en händelse.
Min yngsta syster hade skrivit brev denna vecka.
Hon nämnde om det att hon skulle posta brevet, så jag frågade av henne?
Har du skrivit ett riktigt brev eller mejlbrev?
Då säger hon ett riktigt brev till en vän.
Oj då,,, sällan får man riktiga brev härefter. 
Harmligt!  ;( 


Jag satt och hade ingenting att gör, eller nog skulle jag ha haft att göra, men
eftersom he är söndag och vilodag, 
så gör jag ingenting som jag gör på vardagen. 
Jag har av en konstig anledning alltid hemme kort och frimärken, så jag for efter min adressbok....
Sökte bland adresserna de vänner som jag brukar skicka kort ibland, men som jag inte har skickat på länge, kanske senast till förra julen.
Plockade 10 av mina vänner och valde korten enligt 
vad jag tyckte skulle passa åt dem. Det var intressant och spännande.
Hösthälsning till vänner är faktiskt det trevligaste uppgift jag har gjort på länge.
Det kändes bra att sända en kort hälsning och min tanke var att jag nog skall sända dem idag också, så får mina vänner dessa kort under följande vecka.
Det är ju förhandsröstning på gång här hos oss (Finland)
Vi hade planerat med min man att vi förhandsröstar idag.
Intressant!
Efter röstandet, sändes korten!
Efter korten....ut och äta till en asiatisk restaurang..
Oj vad gott med Ris och nöt-lök grönsaker... Länge sen vi ätit så gott...


Nu får mina vänner vänta och se vem av dem får ett postkort? 
Jaa det är intressant att se om man får nåt svar?


Jag har alltid själv tyckt om att få postkort, så därför kan jag ju glädja mina vänner med ett kort såhär på hösten. 
Det behöver ju inte vara födelsedagar eller julkort, det kan helt enkelt vara en vanlig vardag. 

Ha en fin höst mina vänner och här kommer också en hösthälsning till er alla via bloggen! 
TITA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar