Bloggintresserade

5 okt. 2012

En märklig ingivelse på morgonen! %

En känsla en intuition eller vad kan det vara?


En 

Ibland får man märkliga ingivelser eller en känsla av att man måste göra något som känns som en uppmaning!
Jag satt och åt mitt morgonmål. Hade inga läsglasögon på mig. Fick stiga upp och hämta glasögonen.
Läste sådär på måfå i tidningen Kyrkpressen.
Bläddrade och mitt i allt fick jag upp en sida som jag inte kunde låta bli att läsa.
Artikeln var skriven av Johan Sandberg  och artikeln hette 
Bytte onda andar mot helig Ande.....
Micael och Solveig Tulin var profiler som artikeln handlare om. 
Måste säga att artikeln var intressant.
Jag har själv i många omgångar tänkt precis som de skriver.
Man skall faktiskt tänka före förrän man tar till sig olika österlänska seder och bruk. Det kan kännas som helt ok att säga ordet meditation och att meditera. Men vad betyder det egentligen? Betydelsen bakom det?
Vi skall använda sådana ord som hör till vår kultur och våra seder och bruk som hör till den kristna livet. 
Vi skall använda orden slappna av och be. Vi ber våra böner till vår Gud till vår Herre och vi knäpper våra händer till bön när vi ber. (se föregående skrift jag skrivit om bön) 
Vi slappnar av när vi ber! Vi stressar inte när vi ber. Vi får kraft av vår Herre och Gud när vi ber. Ibland när vi inte har ork och krafter till följande dags göromål, kan vi tänka på väg till våra arbeten såhär:
" Allt förmår jag i Herren som ger mig kraft" 
eller
"Ny dag och ny nåd giv oss Herre kraft och råd"

Vi skall inte använda nån annan Herre eller Ande än vår Gud. 
Den  Treenige Guden:
Fadern, Sonen och den Helige Anden. 

Vi skall inte använda österländska matran och liknande för att föra in olika demoner och onda andar i oss.
När vi går in för någon tex österländs avslappningsmetod så kan vi i bland säga att nåjaa det är en gymppa metod....
Joo visserligen är det det....men tänk att de onda har inbakat i denna sätt att gymnastisera eller i avslappningen ett mantra som gör att du ber till den onde anden ...och djävulen är en listig person. 
Den onde bakar in i allt möjligt för att vinna hela världen till sin och att vi skall be och se upp till honom. 

Och när jag läste detta så fick jag faktiskt en ingivelse att jag måste få fort skriva detta åt alla som jag känner.. vi bör nog som kristna människor tänka och fundera på vad vi sysslar men...

Med omtanke till er alla!
TITA
LÄS mera i Kyrkpressen!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar