Bloggintresserade

21 okt. 2012

Öppna fönstren ser inbjudande ut, eller hur?

Det har alltid varit härligt och fascinerande att se öppna fönster.
Varje gång jag ser fönster som är öppnade så känns det inbjudande och välkomnande.



Lägg märke till när ni går förbi ett fönster där allting är fördraget, 
Gardinerna är fast så att inte ett enda ljus kommer innifrån.
Alltid när jag ser ett sånt fönster så tycker jag mig uppleva människorna som bor där, 
som inbundna och enstöringar och också som de skulle dölja någonting.

Det behöver ju inte vara så, det är min känsla.

Vad tycker ni om dessa fönster?
Opersonliga ovälkomnar och ointressanta fönster



Fönstren med vackra föremål som lampor och att man ser in 
känns hemtrevligt och trivsam.
Inte är man fönstertittare för det.
Jag älskar öppnehet och frimodighet.
Man ser att människor där inne trivs och mår bra och är öppna och glada.
Vacker hemtrevligt fönster. 

Jag blir glad av detta fönster.
Tänk jag känner frisk luft som strmmar in och hör fåglar som kvittrar.
Och inne bor folk som är glada.

Likaså med detta fönster.......
inbjudande vacker!

Jag konstaterar här att öppna fönster är inbjudande och välkomnar andra människor. 
Stägnda fönstren är ointressanta och opersonliga.
I fönsten kommer det fram människornas personlighet. 
Är man en öppen personlighet eller inbunden personlighet. 
Hur är ni? Pröva och tänk efter?  

Fönsterhälsningar från TITA

2 kommentarer:

  1. Fina tankar om fönster :) jag brukar även titta på fönster då jag är och promenerar. Fönster berättar mycket om de som bor i huset. Vintertid då det är nörkt så kanske man inte vill ha allt så öppet men på sommaren är det fint.

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att det är roligt att fina gardiner som gläntar och fina lampor som lyser, också vintertid.... Det ser varmt och hemtrevligt ut. Inte vill jag se hur folk har inne och inte är jag nyfiken vad de gör---men det som är trevligt är dendär hemtrevliga varma känslan man får när en vacker lampa lyser i fönstret. Ack ja överlag värmen som stålar ..

    SvaraRadera