Bloggintresserade

25 dec. 2010

Tankar runt julen!

God fortsättning till er alla!

Så brukar man säga efter julafton! Härligt att vara med sina barn och barnbarn. Verkligen roligt att se hur de var glada åt sina julklappar. Tänka att en av de små sade att jag fick allt jag hade önskat mig. Ja och vad är det han hade önskat. Vet inte men han fick allt. Tänk va tacksam. Det är roligt att se och höra. Det var härligt att vara hos sonens familj och fira julen och se hur glada barnen var. Gott med kaffe och juldopp förrän vi for vidare som julgubbe och julgumma.( se nedan)

Jag är verkligen också glad åt att ha fått var julgumman med min gubbe som var julgubbe hos min bror. Där hade han flera av sina barn och barnbarn. Huset var fullt av  folk och julstämning hade de också med julljus och gran och alla samlade och stämningsfullt. Inne var det varm som i bastu när man har skrobock på så man svettas ihjäl sig. Men det var ändock en fin känsla att uppleva 1 timme med dem. Skönt sen att vara ut och till sina egna.

Ute var det kallt och månen lyste och det var otroligt vackert från alla hus där julljusen lyste i fönstren och lyktor ute på gårdsplan. Man såg att det var jul i varje hus.

Det var stämningsfullt fortsatte hos yngre dottern. Ungarna kom emot och alla ville berätta vad de hade upplevt och vad de fått till julklapp. Äldsta dotterns familj var där också så vi fick träffa flickorna som var glada åt sina julklappar.
Alla tycktes vara nöjda och glada åt allt de fått och roligt är det att ingen blir besviken.

Mor och Far.........Vi alltså var lyckliga att komma hem där det var tyst och stilla och varmt. Ute var det fortfarande -20 grader och luften var så kall att det tog andan av en.
Yngsta sonen kom hem lite senare, han var nog på samma ställe som vi men ville fira julen lite längre,  han är ju ungdom så int far han och sov lika tidigt som mamma och pappa. Mor hade hunnit somna när han kom och väckte upp och fråga nå vilka julpaket är mina som finns i vardagsrummet.... Och snäll som hon är steg upp och visade. Jag tänkte i mitt stilla sinne: Om jag skulle ha stört honom när han sov skulle han ha varit förbannad arg och ropat, ser du inte att jag sover.  Nåjoo mammor har tålamod, som sagt de älskar sina barn, alltid.
Det blev inte så lång natt, men det behövs inte heller, man kan sova på stolen när man sitter och mediterar...
Nu skall jag laga lite att äta igen ......och väcka mina kära .....gubben och tonåringen.
TITA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar