Bloggintresserade

27 dec. 2010

Mellandagstankar!

Julen är förbi och vi har mellandagar med REA på gång.
Märkligt vad julen gick fort. Mellandagarna brukar bli att tvätta kläder och äta restmat, och ofta brukar man börja fundera på våren och sommaren. Efter nyår börjar det julröda kännas för rött och man får börja plocka bort allt rött. En sak i taget. 
En maskin är redan och tvättas och "gubben" for till jobbet. Tur att jag ännu har några dagar ledigt. Kanske man får uppstädat ett skåp som är överfullt. Jag har tänkt föra de överfulla till Loppis. 

Kanske man också hinner läsa någon bok, och boken jag fick till julklapp "Fånga dagen"
sidan 31 står det:"Räkna glädjeämnen. Uppskatta vad du har i stället för att klaga över det du inte har" (Philip Simmons bok)

Så borde vi tänka alla dagar, se det fina och speciella i dagen som vi har....Bra sagt titteln till boken "Fånga dagen"

Man kan ju säga att detta skulle kunna vara år 2011 motto att Fånga dagen! Jag skall sätta detta i minnet. 
På fotot har jag fångat solsken i advent från vår terass.....  Man kan säga att jag fångade det vackra för den dagen.

Ha det gott, och minns att ta det lugnt under dessa mellandagar. '
Tita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar