Bloggintresserade

20 sep. 2021

Livskvalitet

 

Livskvalitet


Idag har jag funderat på många olika diskussionsämnen och nu just kom det upp ett ord som jag funderat på i flera repriser. 

Vad är livskvalitet?

Några frågor dök upp i mina tankar är:

Är våra drömmar något som leder till kvalitet i livet?

Som jag skrivit förr om, att fly verkligheten i stället för att syssla med det som är ditt liv.  

Är det tungt att tänka på de vardagliga  och fly  från sin situation?

Är det inte skönt att få uträtta hemmets göromål och njuta av livets i hemmets vrå? 



Att ständig längta bort från den verklighet som man befinner sig i, kan göra att man går miste om de möjligheter och fina stunder som finns här och nu. Vem är chef över din situation och vem är den som är ansvarig för  ditt livskvalitet.  Gör något åt situationen. Börja trivas här och nu med ditt liv och ditt hem. Sök inte nya platser och ställen hela tiden för att du tror att det är bättre då.

Sök livskvalitet hos ditt inre, genom att vara tacksam för varje dag.

Stilla ditt sinna och känn efter vad du egentligen vill ha ut av din tillvaro.


Hittade en skrift på nätet, som rekommenderade dessa frågor!

(en sida med hälsosam livsstil)


Hur svarar du på följande 4 frågor?


1. Vad gör mig glad? I vilka situationer känner du dig genuint glad och lycklig?

2. Vad tycker jag om att göra? Om du själv får välja, vad tycker du om göra på din lediga tid?

3. Var tycker jag om att vara? Trivs du bäst i stan, i skogen, i sommarstugan, i ett varmt land?

4. Vem eller vilka tycker jag om att göra saker med? Vill du spendera mer tid med familjen, partner, vänner, någon i släkten du inte träffat på länge?


Fundera på dessa punkter!

Är det nånting du verkligen vill, gör det! 

Gör du inte det, så lämnar LÄNGTAN kvar och då fattas det nånting i ditt liv. Och det är just LIVSKVALITET!


Pröva söka din livskvalitet och förverkliga det, i den mån det är möjligt!


Vi lever endast idag, i morgon har vi ingen vetskap om. 

Ha det gott!

Tita


( bilderna är lånade från nätet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar