Bloggintresserade

4 sep. 2021

Begrunda 🙏🏼

Begrunda!

Läs gärna på nätet eller i din egen bibel: Första Moseboken kapitel 3, hela kapitlet.

Det finns många saker i livet som inte är uppbyggande och bra att göra.
Och kanske ditt innersta säger, att detta är inte rätt. Läs då på nytt dessa bibelord.
Kanske du får klarhet i vad som är rätt och fel.

Många gånge kan man laga egna regler och lagar, för att det känns bra för mig, eller det passar bra för mig att göra. Kanske man till och med tänker, att int har Gud förbjudit detta. 

Allt är inte nyttigt och allt är inte lovligt, samvetet kan ha tystats, om man inte har lyssnat på Herrens ord och läst Bibeln.

Ibland brukar jag tänka, att nog leder det Herren var och en att göra rätt. Säkert gör han det. 
Hur är det. Vilka saker i livet känns lockande och lite farliga? Känns det rätt att göra det? Om inte, låt bli! Låt ditt samvete leda dig på rätta vägar och be Herren leda dig rätt! 

Citerar:
Psaltaren 25:4-11 SFB98

"HERRE, visa mig dina vägar, lär mig dina stigar. Led mig i din sanning och lär mig, ty du är min frälsnings Gud. På dig hoppas jag alltid. Tänk, HERRE, på din barmhärtighet och din nåd, ty de är av evighet. Tänk inte på min ungdoms synder och på mina överträdelser, utan tänk på mig efter din nåd, för din godhets skull, HERRE. HERREN är god och rättfärdig, därför undervisar han syndare om vägen. Han leder de ödmjuka rätt, han lär de ödmjuka sin väg. Alla HERRENS vägar är nåd och sanning för dem som håller hans förbund och vittnesbörd. För ditt namns skull, HERRE, förlåt min missgärning, ty den är stor."

Tita
Allt gott en höst morgon!






 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar