Bloggintresserade

27 sep. 2021

FALSKSPEL

                                 (bilden och textbilden är lånad från nätet, författare okänd)


Falskspel

Synonymer till falskspel
bluff, fusk, bedrägeri, skojeri.

Allt är väl! Så säger man ofta. Är det sant, det är frågan? Talar man sant om man säger allt är väl, om det är inte det. Är det bedrägeri? 
Det är känslan bakom orden som kan tala mer än det man säger? 

En dag talade jag med en person som nog påstod att allt är väl, men redan på tonfallet visste jag att det inte var det. 
Känslan var så stark, att jag tror att jag kände bättre än personen själv.
Tyvärr så falskheten kändes inte bra, lät ändå saken beror. Men fick bekräftelse flera dagar efter, att person inte talade sanning, fast hon kanske visste, att jag kände på mig att det inte stämnde vad hon sa.

Hur blir det sen i framtiden? Litar man på personen? Mitt direkta svar blir, nej, jag litar inte mer på denna person. För mig får det vara. Ytligheten lämnar, men djupheten i diskussionen försvinner. 
I bland blir livet komplicerat, genom just skojeri, bluffande och fuskande. Till vilken nytta? Kanske för att visa en annan fasad, än den äkta fasaden. 

Till slut vill jag kommentera, att falskhet, bluffande är inte en äkta människa som vill vara sanningsenlig och tala sant.  Lita aldrig på dessa människor. Berätta aldrig mer några förtroende till dessa! Låt dem spela sina falska bluffar, tro på dem aldrig mer! 

Gott folk, önskar er en fin dag, med att vara äkta medmänniska men inte en bluff.

Tita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar