Bloggintresserade

6 nov. 2020

Välsignelse 🙏🏼🥰

I en tidigare skriveri, skrev jag om Abrhams välsignelse, mina tankar fortsätter i dessa tankar. 
Tanke med att ta Abraham som utgångspunkt för våra böner att välsigna andra i bön och be för dem, vi är kallade att vara en välsignelse för människor vi möter och att bli deras förebedjare. 
Genom dig ska alla folk bli välsignade, sa Herren till Abraham. Det är vår främsta kallelse i dag, genom oss och våra böner ska människor bli välsignade och Gud kan också leda alla människor till Herrens källor, på ett eller annat sätt.

Idag välsignar jag alla mina nära och kära, vänner, ovänner och alla de människor jag lovat be för, med välsignelsen här nedan! 

Herren välsigne er och bevare er. Herren låter sitt ansikte lysa över er och vare er nådig. Herren vände sitt ansikte till er och give er frid. I Faderns, Sonens och den heliga Andens namn. Amen. 
(4 Mos 6:24-26)

Tita

Låt din dag i dag bli välsignad, med Guds närvaro! 🙏🏼
( egen bild)






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar