Bloggintresserade

10 nov. 2020

Kärlek, Bönen och Förlåtelsen.

Kärlek, Bönen och Förlåtelsen.
Tre livets regler, lär oss detta genom att gå igenom dessa i våra hjärtan vad det betyder, just för mig.

Kärlek
- till Gud 
- till min man och familj
- till mina medmänniskor

Bön
- tacksägelse böner
- förböner till de närmaste och till medmänniskor
- för beskydd och ledsagan
- för välsignelse för alla dagens uppgifter
- för helande till kropp själ och ande
- för andligheten i vårt liv och i samhället
- för farsoter och Guds helande i dessa tider.
- för allas livsmening och ledning i dessa frågor! 
- för mycket annat, som jag inte kommer på,,,,osv.

Förlåtelsen
- tacksamhet till Gud, att han sände sin son för frälsning åt oss alla
- förlåtelsens kraft åt oss alla, att ge och ta emot förlåtelsen genom Jesus Kristus
- får be om ett förlåtande hjärta speciellt till mig själv och till de vänner som inte orkar förlåta, oförrätt
-  till sist, lär mig förlåta mina medmänniskor, för vad de sagt och gjort, lär mig glömma genom förlåtelsens kraft.  
- Lär mig vara överseende och ge mig ett tacksamt  hjärta för de vänner som fortfarande står för vänskapen och förlåter bristerna i mitt liv.
Tita.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar