Bloggintresserade

2 feb. 2020

Tre människomöten på motionsspåret! 🏃🏼‍♀️😉

Tre möten på motionsspåret!

En dam som skotta snö. Det såg så tungt ut, när hon skottade med krokig rygg så jag konstaterade, vi fick ändå snö i vinter. Joo sa hon. Sen fortsatte jag , men skönt ändå att det blev ju ljusare. Precis det.

Jag fortsatte min färd över en bro och kom till en bredare väg, där en man mätte vägen och gick i snödrivan, så jag sade åt mannen, åtminstone får du motion när du går på drivan och mäter. Joo det får man! Och förstås löper ju lönen!  Stod och pratade en stund om olika saker och så önskade jag honom en bra arbetsdag.

Gick en km till och mötte en man som kom rakt emot, jag gick på fel sida, på gångbanan, eftersom jag hör dåligt, om nån cyklist kommer och kör förbi mig om jag går på högra sidan. Mannen konstaterade att jag går på fel sida och det som var så roligt, jag hade verkligen tänkt på samma sak och gick och flinade. Vi stannade och pratade en god stund och när han for, så mitt i allt så svängde han om och frågade vad jag heter? Nå jaa jag svarade! Och frågade vad han hette. Och han sade.  Mitt i allt så började vi diskutera släktskap och släktforskning. Oj vad intressant diskussion i motionsspåret. Kanske det blev en 20 min paus på spåret. Han sa jag går fram till en bro längre fram och sen svänger jag om, kanske vi möts. Inte omöjligt sa jag , jag far en rond och går hemåt sen.  Vi möttes inte. Men roligt att träffa på trevliga människor när man är ut och går. 

Alla möten i vardagen är värdefulla, de förgyller tillvaron!

Allt gott önskas på vilodagen!

Tita



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar