Bloggintresserade

9 feb. 2020

Sväng dina negativa tankar till positiva........


09.02.2020.

Vilken sida matar du hos dig själv?
Det positiva eller negativa?

När man matar den negativa sidan hos sig själv, ser man bara negativa saker runtomkring.
När du matar den positiva sidan, ser du ljust på livet, oberoende om livet inte är så bra.

Min grundnatur är positiv, tyvärr smög sig det negativa in en tid, på grund av omständigheterna man inte själv rår för. Man kan ändra sin negativa tänkande till det positiva.

Jag har märkt det i vädret. Oberoende vilket väder det är så far jag ut. Otrolig känsla när man ser den från den positiva sidan. Fast det blåser och känns kyligt, kan det ändå kännas skönt att komma sig ut och andas den friska luften och röra på sig.
Ibland kan det rent av kännas lyckosamt att kunna gå, kunna andas frisk luft, kunna tänka och känna välbefinnande.

Oberoende vad man har för negativa upplevelser i livet, kan man ändra sin inställning till det positiva, genom att tänka om, svänga sina tankar till det goda i tillvaron.

Idag är en ny dag! Med nya tag och nya möjligheter. Alla som ser mörkt på väderleken, sitt liv, med ohälsa och allt runtomkring i värdsläget.
Börja med att svänga om, de negativa sidor till det positiva.  Har man en sjukdom, en diagnos/ tänk, vad kan jag själv göra för att förbättra mitt liv, min hälsa, min välbefinnande!  Det är alltid en förutsättning att göra något själv med det man tänker, gör och funderar!

En lycksam resa i den inre bearbetningen, från det negativa till det positiva välbefinnande! 

Allt gott till er!

Tita


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar