Bloggintresserade

21 feb. 2020

Bönevandring- böneträdgård

Jag har en bok som heter Bönens trädgård.  När jag ser på pärmen finns det en trädgård och blommor på pärmen.  Min fantasi började flöda bara att se på bokens pärm.  Det som jag har upplevt under årens gång ute på motionsspåret, i skogen, på vägarna där jag går. Naturens växlingar, från grönt till grått till vitt till ljusgrönt. En mycket växlande natur. Ibland har jag min dagliga bönestund när jag går, men jag skall då vara ensam, inte någon motionsvän skall då vara med.  Jag ser vackra växter och blir så jätte tacksam över dem. Hur härlig natur vi har. Jag andas in den härliga friska luften och känner hur fint man kan andas ute i naturen. Tacksam att få göra det. När jag möter en människa och ser på henne /honom, kan jag be en bön och önska personen om en fin dag!
Alla dessa tankar kom bara av att se pärmen på boken bönens trädgård.

Mina tankar idag är, var öppen, känn efter och se naturens växlingar. Be för dina närmaste människor. Ge möjlighet varje dag, att stanna upp och be för någon!

Allt gott en februari förmiddag med regn och blåsigt.

Tita
 Läs!
Paulus skriver: Lev i herren Kristus Jesus, med rot och grund i honom, allt fastare i den tro som ni har undervisats i, och låt er tacksamhet överflöda.
Kol 2:6-13

( bilden är lånad från nätet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar