Bloggintresserade

7 feb. 2020

Värdefullt och livsglädje

Livsglädje

Träffade en trevlig person på motionsspåret idag. Kände inte personen från förr!
Hon började prata och hon sa, jag har sett dig så gott som alla dager på motionslänkar. Jag är sällan, sa hon, men det är verkligen skönt, när man kommer sig ut. Hon berättade att hon motionerar mycket när hon är på resor. Och hon var på väg till södern i april. Ooo, va härligt sa jag det skall vi också. Kanske det är samma ställe sa hon? Det var inte samma ställe, men samma ögrupp nog.  Så nu får man vänta på sol och värme, både till våren och till hösten.
Damen jag pratade med sa, att hon måste träna lite oftare att fara ut på länk så hon klarar sig sen i söderns motionsspår. Bra att träna på förhand. Hon önskade trevlig motionsturer. Tack detsamma sa jag. Så svängde hon sig om och sa, kanske vi möts oftare, nu när jag beslöt träna lite mer. Ja vem vet sa jag. Ha en bra dag och god fortsättning.
Detta var ett människomöte i vardagen igen. Tänk vad värdefullt!

Jag blir så glad av människor som stannar upp och pratar, fast man inte känner. Det känns så roligt, att byta några ord, det ger livsglädje!

Ha det gott!

Tita




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar