Bloggintresserade

4 nov. 2018

Lycka och tacksamhet!

Vad gör dig lycklig?

Vad gör mig lycklig? Började tänka på olika händelser under helgen som gjorde mig glad! Skall skriva ner dem!

Såhär på alla helgons helg, är det roligt med barnen och deras respektive, som kommer på besök. Tonåringarna är inte mera så närvarande, men de kommer tillbaka så småningom, för det hör till livets gång!

Möten på gravgården, med människor som för ljus till gravarna för att minnas de bortgångna släkt och vänner.  Speciellt ett par som vi mötte gladde, mig in i hjärtat, som vi stod och pratade ganska länge med. Jag blev glad av detta möte som gjorde att jag kände förnöjsamhet, och kanske en viss lycka att man ändå inte mist sina vänner, fast bekymmer och saker i livet bromsar upp tillvaron i livet. 

Att tända ljus när det blir mörkt ute är fint och det piggar upp, att känna värme från ljusets strålar.
Att tända ljus också hemma för de bortgångna och minnas det som varit känns givande. Minnen av det som varit bra minns man, men minnen som varit mindre bra glömmer man. De är bortblåsta och förlåtna! 
Det bör man inte mera minnas! 



Tog fram fotoalbum och bläddrade i minnen! Det var verkligen en upplevelse för sig! Lyckliga stunder och händelser. Men också händelser med sorg och begravnings minnen, samt besvikelser kan man se i bilderna. Dock minnen som berör!  Det är livet!

Lyckan kan kommer också på beställning, genom att man börjar tänka på de fina stunder som varit och är samt kommer! 

Det viktigaste är ändå att vi lever idag, med det vi har.
Och känner tacksamhet över det!

Tita!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar