Bloggintresserade

8 nov. 2018

Den röda tråden år 2018

Kan du se en röd tråd i ditt liv 2018?

Ser du att livet lär hur länge man än lever, en dag är bättre och en annan dag är sämre!  Det finns ändå nån mening med det som sker i livet!

Det behöver inte vara så stora händelser som gör att man ser att vi har änglar som skyddar och bevarar oss, från det onda, från svåra händelser. Svåra händelser kan ändå vara en uppvaknande och man ser att människan blir starkare och kan se en mening med det som skett! 

Det som ändå förundrar mig är att där man förväntar sig stöd och stödverksamhet, finns inget stöd!  Och stöd kan kommer från helt annat håll än man förväntat sig. Sändebud från ovan!
Människor som har livskriser, orkar inte själv be om hjälp, utan det är omgivningen som bör reagera och ge hjälp! 

Jag har förr skrivit om ensamhet, och nämner det igen en gång! Det finns många ensamma människor runtomkring som behöver en vän!
Det finns många människor som har djupa sår och händelser som behöver en lyssnare! 
Min mormor sade en gång och min mamma förde samma tankar vidare, ju mer du ger av dig själv, dess mer får du tillbaka på ett eller annat sätt!
 Detta har verkligen varit någonting som jag varje gång minns när livet blir betungande och man ser ingen hjälp från något håll. Fast man på ett eller annat sätt försökt berätta om svårigheter, så känner man ingen respons från det kommunala eller från människor som borde vara hjälpare.
Den röda tråden kommer först då synlig då du själv börjar ge av dig själv, mitt i det svåra du befinner dig i. 
Fast man inte har så mycket kvar av resurser hos sig, mentalt eller andligt att orka ge! 

(Bilden ör lånad från nätet!

Men ser ni då yppar sig människo änglar som kommer från en bar himmel. Intressant och givande upplevelse! 

Så, ju mer du ger av dig själv, ju mer får du tillbaka!  

Den röda tråden år 2018  är givandet, att stöda, att hjälpa, ensamma, att våga lyssna utan att fodra någonting tillbaka. Då mitt i allt yppar sig Änglar i männiksogestalt, som ger kraft till fortsatta livsglädje!

Ha en trevlig november känsla!

Tita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar