Bloggintresserade

18 okt. 2018

Ett möte på motionsronden!

Att mötas!

Mötte igen en gång, en helt okänd person ute på min motionsrond!
God Morogn säger hon och kl.  var ungefär 10:30

God Morgon svarade jag, så klart! Hur har ni det frågar damen? 
Tack bra svarar jag , för jag kände inte denna kvinna.

Sen tänkte jag hur skall jag fortsätta pratandet eftersom jag inte alls visste vem hon var, men då kom jag på idéen att fråga tillbaka hur hon har det? Har hon gått på pension? Och har hon flyttat hit till denna del av nejden? 

Då började hon berätta om sig själv och sa att hon har läst boken Lev lyckligt lev positivt av Norman Pearl Wincent och där stod det en mening om, hur man kan göra andra människor glada, genom att hälsa och kanske fråga, hur det har det, fast man inte känner personen. 

Jaha sa jag , den boken har jag också läst, men i mitt minne lämnade den meningen i tankarna, att man kan skjuta böner på folk när man möts! Och det brukar jag göra allt som oftast. Tittar människan i ögonen och nickar eller hälsar och ger ett leende, åt dem och önskar en välsignad dag, endast tyst i mitt stilla sinne!  Hon tyckte att det var intressant att vi läst samma bok.

Hon svarade på mina frågor och vi hade nog aldrig träffats förr, men vi fick en 30 min, paus i vår motionsrond! 

Ett trevligt möte på vardagens stråt. Tänk att främmande människor kan förgylla ens tillvaro en kort stund och man minns detta möte för livet!

Ha en fin dag med era sysslor !
Tita

( båda bilderna är mina egna tagna på motionsronden under samma gång jag mötte Damen!)


                                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar