Bloggintresserade

7 sep. 2018

Vad är det som händer, omsorg eller nyfikenhet?

Vad händer?

Det är ganska trevligt att man går med fasader som ser bra ut utåt!
Ingen vet hur livet hos en grannes familj ser ut på riktigt!

Om man frågar? Hur har ni det? Joo tack, sådär!
Blev det ett ärligt svar? Kanske eller kanske inte?

Vet ni varför man svarar så lite som möjligt? Man är rädd att folk runtomkring börjar prata! Och som vi redan vet från mina 2 tidigare skriverier, så ljuger man minst hälften av det som är verkligheten.

Det finns verkligen vissa människor som man kan berätta sanningen till. Och det är människor man litar på!  Och det är få sådana som man verkligen kan berätta allt!

Jag satt just och tänkte på hur vill du som läser detta vara? Vill du vara en som man liter på? Eller vill du föra vidare grannes mående eller problem? 

Vill du fråga : vad är det som händer? Vad har hänt?
Är du nyfiken eller har du verkligen omsorg om din granne? Det är verkligen 2 skilda saker, eller hur?

Detta var dagens funderingar? 

Med dessa tankar lämnar jag också till mig själv att fundera!
Tåls verkligen att fundera
Tita

2 kommentarer:

  1. I grund och botten vill väl nog alla vara ärliga, tror jag. Tyvärr så finns dessa människor, som är nyfiken och för vidare, saker som kanske berättaren inte vill att skall föras vidare. Jag tycker, om man inte från hjärtat har omtanke, så varför fråga...hur har du det? Låt hellre vara. och gå vidare!

    SvaraRadera
  2. Joo säkerligen, men det finns omständigheter, där någon tycker och tänker att man behöver ju inte säga allt åt en granne eller en vän. Man sorvlar bort det som ingen behöver veta!
    Alla behöver ju inte heller veta allt! Eller hur?

    SvaraRadera