Bloggintresserade

19 sep. 2018

Tacksam!

Fick ett samtal av en god vän som bor i södra Finland, idag. Hon ville höra hur vi har det? Detta samtal värmde mitt hjärta!

Dagen före träffade jag en motionskamrat, som vi motionerar allt som oftast med. Hon är väldigt empatisk förståelig, frågar varje gång hur det går? Det är fint att ha människor runtomkring som bryr sig hur man har det!
Igår fick jag ett textmeddelande av en fin människa, som frågade hur det går? En sympatisk, empatisk människa som också frågade hur kan jag hjälpa till! 
Mitt svar, blev: bara med att, frågar hur det går, hur man mår, hur man orkar. Detta ger krafter, då man vet att någon bryr sig om, och ärligt vill veta hur det går!

Idag fick jag mejl av resekamraten som jag skrev om här tidigare, det är en verklig vän, en mångårig vänskap, som man man inte glömmer i första taget. 

När man bryr sig, då vill man höra hur vännerna har det och man frågar och lyssnar.

Det finns ett  vänpar, som minst, en gång i veckan ringer och vill  prata, och höra hur vi har det! Det är vänskap, och omtanke om andra människor välbefinnande

I vissa fall när man har mera bekymmer då kan det också hända att man själv inte orka ha kontakt, då är det skönt att andra gör det!  
Och då svarar man gärna om någon frågar. 
Och konstigt nog känner man på sig om det är en äkta omtanke eller om det är oäkta, nyfikenhet!

Tacksam för alla dessa goda omtänksamma empatiska människor som bryr sig!   TACK till er alla! Det behövs väldigt lite för att glädja en annan människa!

Tita!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar