Bloggintresserade

17 sep. 2018

Omsorg eller omtanke!

Omsorg = omtanke!

Då jag började fundera på vad jag skall skriva idag så kom omsorg i mina tankar. Att bry sig att be för personen, att kunna hjälpa när nöden är som värst! 
Det finns många människor i närheten som mår dåligt, fysisk, psykiskt och ekonomiskt! Därför tänkte jag i dag koncentrera mig på omtanken om dessa människor.

Hur kan man hjälpa?
Det första är att bry sig!
Det andra är att hjälpa med någonting! Konkret hjälp, eller ekonomisk hjälp! Viktigt att hjälpa, oberoende hur man hjälper? 
Det tredje är att be för dem som har det svårt, för att orka, med sin börda. Be så att deras situation, skulle bli så att man orkar vidare med sin börda!
För det fjärde! Se dessa människor och  erbjud hjälp!

Alla gånger behöver man inte ge konkret hjälp och ekonomisk hjälp till utlandet när det finns behov på nära håll! 
Så tänk efter vad som är viktigt!

Det var dagens funderingar!

Ha en dag i hjälpandets tecken!

Kram till er! Tita

( bilden är lånad från nätet, okänd författare till texten) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar