Bloggintresserade

15 sep. 2018

Ett möte på flygfältet, gav livslångt vänskap!

Minnen av ett möte på flygfältet!

Det sägs att när man blir äldre, minns man gamla händelser från tidigare i i livet!

Här kommer ett minne!

Vi satt på flygfältet och var på väg på semester till Thailand!
Ett annat par satt bredvid oss, som nickade och speciellt mannen började prata med min man. Alltså det var en märklig känsla?  Vi hade aldrig träffats förr, eller vad vet vi, inte i alla fall som vi mindes! Frun och jag var nog lite reserverade, på grund att jag inte är 100 % finskspråkig som jag tycker att jag borde vara. Så jag avvaktade lite. Tänkte för mig själv nog hinner jag väl prata längre fram när vi är framme i Thailand!

Vilket härligt sammanträffande! Samma andes människor som vi, samma tankar, samma åsikter i allt! Det var ett möte man aldrig glömmer! 
Paret blev fina vänner som vi besökte där de bodde i Rovaniemi! Och de besökte oss här vi bor. Vi hann vara på flera resor tillsammans med dem! Verkligen goda vänner! Det som mest lämnade i minnet, var att vår gemensamma Guds relation var på samma grund! Och det var det bästa av allt!  
Sorgligt nog blev mannen svårt sjuk och slapp sina plågor! Vi hade dock kontakt med honom via webben när han, låg i terminalstadiet! Ändå var han lika glad och tröstande fast han hade sina plågor som han fick behandling för. Vila i frid vår fina vän!

Frun och jag har  
kontakt med varann allt som oftast, vi ringer och talar med varandra och skriver brev. Ett livslångt vänskap, fortfarande! 
Det var ett fint möte på flygfältet, som gav fina minnen på livets väg! Tack för detta gemensamma vänskap och fina minnen!

Möten på vår livs väg vet vi ingenting om, vi kan träffas var som helst i världen och finna gemenskap!

Tacksam för det!

Tita!

(Sätter en finsk lånad textbild, bilden är lånad från nätet,eftersom paret var finskspråkiga!)

2 kommentarer:

  1. Ibland händer märkliga saker och speciellt möten som berör. Själv har jag upplevt många såna möten i arbetet och det är minnen som man är tacksam för.

    SvaraRadera
  2. Tacksamhet är en stor gåva, att kunna visa människorna runtomkring att man är tacksam att de finns!

    SvaraRadera