Bloggintresserade

16 aug. 2013

Märkliga saker kan hända ?!

Märkligt vad man kan få  konstig känsla? Jag satt och skulle skriva här på bloggen. Jag kom helt av mig, när jag såg en stor ny mersedes hög modell komma förbi, här var vi bor. Den körde förbi och tittade noga på vår grådsplan.
Den svängde, vid grannes gård och körde igen förbi.

Jag blev lite "avvaktande" och stod bakom gardinen och lurade ut genom fönstret. Vad är dethär för något? Sen såg jag att de svängde in hit på vår gård. Det  märkliga är nog att, jag trodde att jag inte har fördomar och förutfattade meningar om olika saker, fick konstatera att det hade jag, för jag såg vem som satt i bilen. Inget känt folk. Det har skrivits, massor i tidningarna att man inte skall öppna dörren, ifall okända ringer på, så  jag tänkte att det gör jag inte heller och jag öppnade inte dörren.
Jag rignde "gubben min" och han sa omedelbart ta bilnummret! Jag hann inte det! För omedelbart som de rignde på dörren och jag inte öppnade, så gasade bilen iväg.
Märkte att  bilen var ny! Att man hade sådan bråska och varför gasade bilen iväg när dörren inte kom upp? Vad var de ute efter? Man vet ju aldrig. Men nästa gång så står jag  i fönstret och skriver upp bilnummret!
VARNING ÖPPNA inte dörrar för okända!

Hälsningar från Miss Marple = TITA 


2 kommentarer:

  1. Usch, skall man inte få känna sig trygg mera i sitt eget hus?

    SvaraRadera
  2. Det kändes otryggt och jag ryser ännu, när jag tänker på det.

    SvaraRadera