Bloggintresserade

28 aug. 2013

Vad betyder meningen för dig: NJUT av livet?



Det är verkligen sanna ord, inte bara en dröm. Man bör nog se den som 

den faktiskt är. 

Och leva som dagen skulle vara den sista. Står det inte så i Bibeln. 

Även om jag visste att jorden skulle gå under i morgon, skulle jag 

plantera ett äppelträd idag¨.

Livet är nog också annat än bara njutning. 

Det som jag har reagerat på är då man säger: Njut av varandra, njut av 

tillvaron, njut av livet! Yes nog skall vi det, njuta av livet, men, vad 

betyder det orden njut?

 
Vad sätter vi in i ordet! Är ordet en fras? 

Säger vi bara så eller menar vi verkligen att njut av livet! 

Skall vi undantränga verkligheten, för den kan vara hård. 

För alla är livet inte en njutning utan ett kämpande av tillvaron och av

 att klara av sitt liv med hälsan och ekonomin, och mycket annat 

som hör till. 

Mitt i detdär njutbara livet finns en verklighet, som man bör minnas att

 när jag vaknar upp ur drömmen, njutbarheten, kan livet vara 

fruktansvärt tungt. 


Håll alltid båda fötterna stadigt på jorden, så klarar du dig bättre när

 livet inte alltid går som man hade menat.


I mina tankar kom också som man brukar säga att  "HON GÅR PÅ ROSA MOLN" 

 Detta uttryck kan också höra till det som inte är,

 så verkligt alla gånger.



Nå hur skall vi då vara?

Vad tänker du själv?
Hur vill du att livet skall vara?
Att gå på rosa moln?
Att njuta av livet?

Att inte se verkligheten?
Att drömma och gå i en drömvärld?


Vad vill jag själv då?
Jag vill stå med båda benen / fötterna på jorden,stadigt!
  
Jag vill njuta av tillvaron och ändå ha verklighetuppfattningen 

och veta hur livet är i verkligheten.

Ta reda på hur du tänker?



Njuta av tillvaron när du har möjlighet! 


KRAM TITA
 

2 kommentarer:

  1. Jag tror att då vi njuter av livet så accepterar vi det med alla ingredienser. Livets skuggsidor kan också få en guldkant om vi ser det från olika synvinklar. Njutning är de små tingen i vardagen som kommer och går. "Man kan säga: En liten glädje är också glädje." det varar en kort stund, men kan ge glädje länge. :)

    SvaraRadera
  2. Så sant..... En kort tid och sen är man i vardagen! ;)

    SvaraRadera