Bloggintresserade

10 aug. 2013

Lappland 2013


Otroligt känsla att komma  till Lappland igen och till Äkäs.
Denna gång for jag med min dotter och hennes 2 döttrar.
Det är alltid samma känsla att komma till fjällen, avlappnande och en otrolig frihetskänsla att andas in frisk luft och se på den vackra naturen.
Jag har märkt att alla resor upp till Lappland har sin egen tjusning.
Man ser naturen från flera olika synvinklar.
Tex.  Denna gång blev det såhär! 


 Markens växter och svampar! 
 Spår i marken! Renspår.
 Trogligen gift svampar ser ut så, Jag känner inte svampar så bra!
 Märkliga svampar i träden!
 Orörd natur
 Kesänkitunturis utsikt från Kuru sett... vi vandrade neråt ...
 Giftsvamp!
 Kesänkitunturi och Pirunkuru syns från YLLÄS
 Ett träd som det växt en boll uppe på toppen. Nedanför Ylläs.
 Växter på marken!
Vilopaus när vi gick upp till Ylläs
 Husbilen vi körde till Lappland med.
Mor tog en pausdag och läste! 

Alla dessa dagar som kommer och går och alla dessa händelser formar oss till det vi är och kommer att bli!
Kram till er alla 
TITA

3 kommentarer:

  1. Lungt och fridfullt är det ännu i Lappland, naturen med sin enkla skönhet ger spisa till kropp och själ. Fina bilder har du fångat och det får mig att tänka på våra trädgårdar som är fullproppade med planterade växter som behöver pysslas om och vattnas, vi kunde gott ha en naturlig omgivning hemma också, utan måsten.

    SvaraRadera
  2. Prcis det. Nästa år, skall jag ha så. Högst några krukor ute.

    SvaraRadera