Bloggintresserade

11 sep. 2012

Sjöliv , 2012

Äntligen igen ute på sjön!
Solen sken och himlen var helt blå.
Igår regnade det och det skulle ha varit omöjligt att 
sitta i båten hela dagen.
Sommaren 2012 har varit ett regnit år

Det känns bra att ha en båt som man kan sitta inne i
Skydd för  ifall det blåser hårt.
Men skönt också ifall det skulle vara för het sol.
Det är vi ju inte vana med i år att solen skulle vara för het.
Tvärtom när solen går i moln,
så fryser man till den milda grad.

Kaptenen skall man lyda för det är han som vet mest
Vi andra som färdas i båten vet inte så mycket 
och inte är vi perfekta.

När man har all aparatur på plats så visar nog kompassen att vi kommer rätt.

Otrolig vacker dag den 09.09.2012
Verkligen vackert att se havet, 
sol och klar himmel.
Här gungar båten och jollan ser så ensam
ut när den är fast i stora båten med band.
Liten och ensam!
Fiskaren for sen med jollen och fiska! 
Få se om det blir fiska?
Fånga naturen med att fota gjorde jag hela dagen.
Otroligt vad vackra foton jag fick.
Ibland funderar jag vad jag skall göra 
av alla bilder jag knäpper? 
Hmm joo i bloggen förstås!
Sol ute sol i sinnet och sol i minnet 
för varje vacker dag så man fått vara ute 
sommar och höst!
Vi minns ju inte allt vi upplever, men det finns ju alltid
något som lämnar i minnet!
Bra så!
Ibland är det foton som hjälper oss att minns
det som har varit roligt under sommaren och året.
Ha en fin dag och fånga stunden!
TITA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar