Bloggintresserade

7 sep. 2012

Höst morgon 07.09.2012

 Hösten har en speciell känsla av att allt levande som växer och har blommat, håller på och gå i dvala.
Allting blir så stilla och grått och vått 

Jag får en känsla av att dessa vackra upplevelser i
natur måste jag knäppa ett foto av.
 Här nedan har jag knäppt bilder av'
denna natur som håller på och somnar.
Vilar över vintern. 

Fjärilen i Fäboda oj vad vacker den var
och vilken tur att jag fick den på 
fotot.




Likaså 
denhär vackra rönnbärskvisten 
ute i Fäboda 



Svampar är något som är roligt att fotografera
Det är också en höstkänsla att se dem.

Fråga inte vad de heter?
För det vet jag ej!
För jag knäpper dem bara och 
fångar dem på bild.
Att se dem är ockå en märklig 
upplevelse, 
för ibland går vi förbi 
utan att ha sett en
enda svamp.
Det är väl som med vissa människor
man ser dem, 
men man ser dem inte!
Det är ju viktigt att man ser
allt som växer och lever.
Vi människor vill bli sedda
Varför inte också en 
svamp! 
;) 


Dessa svampar hittade jag på gräsmattan här hemma
hos oss.
Jag undra om
de är giftiga?
Ingen som vet?

Hösten blommar fortfarande på vår gård!
Fina saker! 
Vi får njuta ännu en tid av blommande växter.


I Fäboda fanns ännu dessa fjärilars blommor 
de blommar ofta på hösten. 
Våren börjar med gult och hösten slutar med gult.



Denna bild av Hortensian tog jag idag 
den 07.09.2012
Den fick jag 2011 till MORSDAG
Och gissa, när den var utblommad i fjol, kastade
jag den i komposten.
Den överlevde förra hösten och vintern och våren..
När jag sen började plantera nya blommor och sökte krukor,
så hittade jag en blomma som hade gröna små blad
och jag tog bort den från komposten  och planterade den i en bänk.
såhär vacker är den fort farande.
Jag har tidigare i denna blogg satt in samma blomma som första
bild,
Ni kan se den om ni söker,
här i min blogg.

Naturens under!
I Fäboda finns det en sten som är utgröpt av storm, vind och sand. 
Sand finns fortfarande i botten av 
urgröpningen.. 
Ett vackert hjärta!

Tänk att man kan hitta vackra ting 
ute i naturen.
Det är bara att se sig omkring och 
Fånga den!

Ha en fin fortsättning på september månad mina vänner!
TITA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar