Bloggintresserade

29 apr. 2021

Still going strong



Still going strong= fortfarande stark, fortfarande i gång, ännu i sin fulla krafter, ännu aktiv, ännu i farten och fortfarande spänstig! 
Detta vill jag höra långt in i ålderdomen, för ett aktivt liv ger kvalitet i tillvaron! 

När jag tänkte på detta så kom en ide att skriva om pensionärslivet.
Pensionärerna har all sin tid och möjlighet att vara aktiv, på många olika sätt, inte bara sitta i soffan och halvsova.

En aktiv pensionär som rör på sig och vill vara i gång med olika intressen! Nu har vi verkligen möjlighet till det. 
Vad hade du för målsättning om ditt pensionärsliv när du for till arbetet varje morgon då du var arbetsför?  Vad tänkte du på att du skulle göra när du far på pension? Gör den drömmen sann! 

Mina drömmar var, läsa intressant lärorika böcker, motionera, vandra i naturen, baka bröd och bakverk åt barnen och förstås åt oss själva, små planteringar i trädgården, handarbeta, med stickning och virkning och broderingar. Båtliv ute i skärgården. Husbilsresor till Lappland och vandra i fjällen. Resa till värmen och vara längre perioder än 2 veckor. 
Allt detta har jag hunnit med, och det som jag verkligen har ökat sen jag blev pensionär, är motionen och att vara ute i naturen!

Ibland på kvällen då jag ställer mig i säng så tänker jag men nu har jag ju inte hunnit med balansträning. Då står jag på ett ben och tvättar tänderna, byter ben i tur och ordning. Väldigt enkel och bra balansträning.

Och nu alla pensionärer! 

”Still going strong!”

P.s. Låt inte Covid19 bromsa motionerandet, ut i friska luften oberoende!

Tita

Bilden är taget av mig, mina nya skor att gå ut med. Passar bra åt mina fötter!  👍🏃🏼‍♀️🏃🏼‍♀️🏃🏼‍♀️🏃🏼‍♀️






 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar