Bloggintresserade

11 apr. 2021

Uppdaterad ! 🌱

Uppdateringar på sociala medierna? 

Jag blir helt trött på uppdateringar som jag läser, speciellt de gånger jag kommer in på FB, INSTAGRAM. 
Min fråga är, måste man uppdatera sig varje timme, eller flera gånger om dagen?
Det kan verkligen inte vara meningen att alla fb vänner skall veta vad jag har gjort under dagen och veckan. Kanske en uppdatering ibland kunde vara roligt att läsa, men att man sko måsta gilla nåns uppdatering varje timme? Jag har inte tid och inte lust att komma in på datorn riktigt ofta. Men som jag sa ibland är det roligt och avkopplande att läsa vad nån skrivit. Någonting värdefullt. 
Jag har märkt att det finns folk som blir arg, om man inte har gillat det som lagts ut.
Jag har själv så många hobbyn att jag hinner inte hela tiden gilla och svara. Så jag hoppas att de människor jag inte svarar på inte blir arg eller tror att jag inte bryr mig. Jag tycker det är viktig funktion med FB kommunikation i corona tiden, men ändå inte så viktig att det man har som hobby måste försvinna.

Nå vad gör jag ?

Som alla vet så är jag mycket ute, på motion. Handarbetar precis varje dag, förutom söndagarna, då har jag en handarbetsfri dag, en vilodag. Filosoferar, olika tankar som kommer och går. Bakar och har bakat all bröd sen corona kom i världen. Läser både nyttiga och onyttiga böcker. Videochattar med vänner och barnen. Lyssnat på poddar som är lärorika och lyssnat på gudstjänster via You Tube. 
Det är mitt intresse, så goda medsystrar/ bröder, om jag inte hinner och orka läsa allas inlägg, bli inte arg, jag läser sen när jag hinner. 

God fortsättning på dagen!

Tita

Egen bild, snön smälter och isen försvinner!/KL




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar