Bloggintresserade

18 apr. 2021

Att bry sig!

 Att bry sig!

Har du funderat på, hur jag har det? Vad ser du? Kanske det kunde vara intressant att ta reda på hur den där personen har det och hur hon eller han fungerar? Vad tänker de på? Vad är livskvalite' för dem?
Hur kan jag ta reda på hur dessa människor egentligen har det?
Kanske man skulle fråga och få ett ärligt svar, eller kanske inte.
Skenet kan verkligen bedra.
Sen kan det ju vara, att jag är nyfiken och sko så gärna vilja se närmare på personens liv. Eller är du den människan som bryr dig om andra människor? Kunde du tänka dig att hjälpa dem vidbehov?
Kanske du i verkligheten är den barmhärtige samariten och du vill hjälpa och då har du den rätta inställningen. Fråga av dem om du kan hjälpa med någonting ifall du har möjlighet?
På så sätt är man inte nyfiken, man ställer upp för en annan människa. Det är vår livsuppgift att hjälpa och stöda sina medmänniskor, om det är möjligt.
Säg inte som många ungdomar säger, jag bryr mig inte! Hur har vårt samhälle blivit så självcentrerad, att vi bara tänker på oss själva, ingen annan är nånting värt. Bara jag mår bra, så skiter man i andra?
Empatiska förmågan har försvunnit och man tänker inte hur grannen har det och hur vänner har det. Ta reda på hur din vän mår idag? Försök fråga?
Vi är till förvarandra och för att hjälpa till om det behövs.
Får önska dig en fin söndagsmorgon med sol och vacker väder!
Allt gott!
Tita


(Egen bild)
Kan vara en bild av prärieklocka
Gilla
Kommentera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar