Bloggintresserade

3 jan. 2020

Mitt liv och mina tankar!🙏🏼


03.01.2020 kl. 8:00

Mitt liv och mina tankar!

Alltid vid årskiftet, börjar jag tänka på, vad som varit bra under året och fanns det något som jag har lärt mig?

Det bästa med året 2019 är att Gud har varit med i allt vad jag och min man gjort under året. Inte alltid smärtfritt och enkelt, ändå i slutändan har Gud varit med och välsignat dagarna.

När jag summerar förra årets tankar, så har jag levt i bön för mina alla kära barn och deras familjer, släkt och vänner, bett för de människor  som behövt förbön! Hjälpt vissa människor som behövt mera hjälp, detta med Herrens ledning.

Detta allt vill jag inte skryta med, utan vill av hela mitt hjärta berätta om mitt liv hur jag tänker och hur jag är. 

Har jag fått bönesvar? Joo verkligen många bönesvar, men inte alla. Gud ger inte strax svar på böner man ber. De kommer lite i gången. Vi får svar när den dagen är oss given! 
 Att välsigna dagarna, maten, uppgiften varje dag, är outgrundliga, men att Gud är att lita på, han hör oss han ger just det vi behöver. 

Herren har gett människoänglar på besök just då när man behöver mest stöd och omtanke. Gud har gett människor i omgivningen som betyder mycket idag och i framtiden. Ber att Gud välsignar dem alla. Han ger dem krafter och mod att följa hjärtats uppmaningar till att fortsätta vara människoänglar!

Många motgångar har kommit under året, men ändå har Gud fört oss, mig och min man till uppgifter och erfarenheter där Herren visat vägen. 
Vissa saker har inte gått att ändra på, dem får man leva med. Livet för oss vidare till nya möjligheter och nya uppgifter. Men till allt detta så känner jag att Gud har varit med och han leder oss idag och i all framtid. 

Vi får också år 2020, leva med TRO HOPP och KÄRLEK

Ha det gott med era egna funderingar!

Tita





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar