Bloggintresserade

23 jan. 2020

Bönens Makt


Bönens Makt!
Började läsa denna bok. Intressant och lärorik!
Han citerar Martin Luther, ” idag har jag så mycket att göra, att jag skall tillbringa de tre första timmarna med att be”
Författaren- Ronald Dunn säger om bönen: Jag upptäckte att bönen inte är frågan om religiösa övningar — det är frågan om ett mänskligt behov. 
Alla tider har vi människor bett på ett eller annat sätt. Vi har behov av något annat som är utanför oss själva. Något som är andligt, kanske en plats att fly till, och vi vill be till någon som bryr sig om oss.

Vi kan också innesluta våra barn och släktingar  i förbönens armar. Detta är ett arv, som vi kan ge våra barn, alltså bönens arv. Det betyder att bönen är riktade till Gud långt innan barnen är födda och böner som besvaras långt efter att vi är borta.
Människor som vi inte kan nå på något annat sätt, kan nås genom bön. Och allt detta tack vare Guds nåd!
Vi människor vi ber och ibland ber vi samma böner dag ut och dag in. Gud vet redan förrän vi ber vad vi behöver och vad vi ämnar be om.

Idag ber jag för de mina och överlämnar alla i Guds händer!

Allt gott till er alla! 

Låna gärna denna bok den är verkligen lärorik!  Kanske jag återkommer, med mera tänkvärt ur boken!

Tita


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar