Bloggintresserade

28 dec. 2019

Morgonstund ger tänkvärda ord! 🌟🌟🌟

28.12.2019... kl.6:00

Morgonstund har guld i mun.

Fridfullt och stilla är tidiga morgnar. Skönt att sitta och fundera, på tidens gång.
Ibland läser jag något lättläst, ibland läser jag tunga djupa tankar ur psykologin.
För det mesta läser jag delar ur Psaltaren. Visdomsord med bön och tacksamhet.
Inte att förglömma andra delar ur Bibeln. De flesta gångerna jag slår upp Bibeln på måfå, och ser vad den ger, så har jag märkt att verserna alltid är talande ord! Och idag fick jag följande, Psalm. Läste och begrundade!  

Psalm 121
En vallfartssång.

1. Jag ser upp emot bergen:
varifrån skall jag få hjälp?

2. Hjälpen kommer från Herren,
som har gjort himmel och jord.

3. Han låter inte din fot slinta,
han vakar ständigt över dina steg.

4. Han sover aldrig, han vakar ständigt,
han som beskyddar Israel. 

5. Herren bevarar dig,
i hans skugga får du vandra,
han går vid din sida.

6. Solen skall inte skada dig om dagen,
inte månen om natten.

7. Herren bevarar dig från allt ont,
från allt som hotar ditt liv.

8.Herren skall bevara dig
i livets alla skiften,
nu och för evigt.

Amen får jag säga till dessa ord för idag!

Låt Herren leda dig också resten av detta år 2019.
Låt Herren leda oss alla också kommande år 2020.

Tita






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar