Bloggintresserade

2 dec. 2019

Tankar runt juletider! ✨💫✨👏🏼

Jag har skrivit förr om ämnet mission, fick igen en känsla av att mission är ett ämne som vi skall tänka närmare på. Hur då?

Jag svarar på dessa frågor, JO, det kan du! Genom att vara som en kristen, kan du visa din förhållningssätt, din tro och din levnad. 
Det är ett sätt att missionera till din omgivning.

På många olika sätt kan man missionera och visa hur en kristen är och vill vara.
Då tänker man igen, hur och på vilket sätt? 
Genom att man inte baktalar en annan människa. Genom att man tyder allt till det bästa. Genom att man inte svär och domderar! Genom att man gör sina uppgifter med hjärtat och med kärlek, till din nästa och din arbetsuppgift! 
Tänker på de som lider nöd, dåliga pensioner, dåligt med gemenskap av vänner.

Det är adventstid och vi vill ge gåvor! Ge en gåva till din medmänniska som kanske har mindre än du själv har. Det bästa sättet är att ge anonymt.  Man behöver inte ropa ut som fariséerna, att jag ger detta till de fattiga. Det behöver man inte. Besök någon! Ge din tid! Ta hand om någon som behöver vänskap. Hör av dig, per brev, eller ring och fråga hur personen har det? Ta hand om dina närmaste!

Idag är en ny dag, med nya möjligheter! Tänk på hur kan just jag vara till nytta för en annan människa? Med dessa ord och med 2 bibelverser nedan börjar vi en ny dag, med nya tag!  En ny vecka och ha en bra dag!

”21 Jesus sade än en gång till dem: “Frid vare med er! Som Fadern har sänt mig sänder jag er.” 22 Sedan han sagt detta, andades han på dem och sade: “Ta emot den helige Ande!” (Joh 20:21–22)

“8 Men när den helige Ande kommer över er, ska ni få kraft och bli mina vittnen i Jerusalem, i hela Judeen och Samarien och ända till jordens yttersta gräns.” (Apg 1:8)

Yttersta gränser, det är vi det! Ta emot Jesu uppmaning!

Allt gott till alla!

Tita!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar