Bloggintresserade

7 dec. 2019

Social media i tiderna och i advent 🌟



Social media i tiderna och nu i advent!

Det är ganska intressant att följa med människornas, skriverier och status uppdateringar! 
Det finns de som skriver fina berättelser om sitt liv och vad de gör. Fina hem visar på sidorna. Mycket delningar och många sidor som vill sälja sin produkt. Ibland får man reklam som skall delas, för att ev. kunna vinna reklamens produkt. Jag har aldrig  hört om någon vunnit? Det är ju på ett sätt gratis reklam för firmorna, så har jag uppfattat det. Har jag rätt?

Det som jag funderat på många gånger, visar vi upp ett hem som är en glansbild. Är det en fasad? Är den verklig?  Borde vi inte vara sanningsenliga? Visa vår ärlighet och visa hur vi verkligen är då vi är hemma? 

Det var en person som frågade av mig en dag, om jag städat färdigt till julen? Jag svarade jag städar inte till julen, städar när andan faller på. Man behöver inte stressa ihjäl sig för att det blir jul. Då tänkte jag efteråt, att julen skall finnas i våra hjärtan och inte i våra polerade hem, där mamman i huset är trött in i norden och där andra förväntar att det är tipptopp  i hemmet. Tänk er redan efter julaftonskvällen, skulle man få städa på nytt. Är det klokt att stressa? 

När vårsolen tittar fram, då börjar jag damma bort vinterns dam och polerar det som behövs. Å va fint man får det när våren tittar in genom fönstret.

Nu skall vi visa våra hem som de verkligen är inte en glansbild och en fasad.
När jag skriver om hur jag känner det och upplevt det, då får jag på näsan att jag är oärlig och ljuger hur vi haft det. Om jag sätter fina bilder och upplevelser som en glansbild, då gillas det och det är ju en glansbild. Men har någon frågat och frågar någon, öppet på fb,  hur är det i bakgrunden bakom bilderna? 
Finns det ångest och rädslor bakom allt?  Nej ingen frågar? Och fasaden ljuger, bakom glansbilden finns det många känslor som människor har och känner.  Många vänner vet hur man har det, och hur det känns. De frågar privat, hur det är?
Glansbilderna visas som fasad. Den rätta känslan visas inte i en social media!

Det är bara få människor som skriver uppriktigt sina känslor och dem lufter jag upp hatten för. Jag nämner inga namn, men personerna själv vet vem jag syftar till. Härliga äkta människor, som jag sätter stort värde på i sociala media.

Sätter en bild från mitt hem, en fasad som inte berättar den äkta känslan som jag har nu just! 

Önskar er alla en lugn och fridfull förberedelse i advent!

Tita


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar